- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
(NIE)stracona godzina wychowawcza – zintegrowana klasa (gry i zabawy). Klinika Kariery przyszłego nauczyciela (edycja2.) 0000-NGW-KKPN-OG
Do podstawowych kompetencji każdego nauczyciela, instruktora i wychowawcy należy umiejętność skutecznej pracy z grupą (klasą), czyli taka, która pozwala na dobre zawiązanie grupy, jej bezkonfliktowe funkcjonowanie, motywowanie członków grupy do podejmowania działań i budowanie w jej ramach dobrych relacji, a w efekcie skuteczne oddziaływanie dydaktyczne i wychowawcze.
NIE) stracona godzina wychowawcza – zintegrowana klasa to warsztat, którego idea opiera się na poszukiwaniu dróg rozwijających w dzieciach kompetencje przyszłości: twórcze myślenie, wiarę we własne możliwości, świadomość emocji, empatię do świata i ludzi. Ważną rolę odgrywa również zabawa, która nie tylko bawi ale też edukuje - prowadzi, wprowadza zasady i stawia granice.
Warsztat uczy, inspiruje, prowokuje i wzrusza.
Na warsztacie będzie: Dużo ćwiczeń, gier i zabaw rozbudzających ciekawość i inspirujących do poszukiwania twórczych rozwiązań edukacyjnych. Mnóstwo dobrej zabawy i pomysłów na nią. Radość i spontaniczne działanie.
Cele:
Zapoznanie uczestników z różnymi rodzajami gier i zabaw oraz z ich zasadami
Inspirowanie do poszukiwania niekonwencjonalnych metod pracy z grupą
Inspirowanie do poszukiwanie własnej drogi pracy z grupą
Korzyści:
Zabawa
Relaks
Rozszerzenie warsztatu pracy
Uruchomienie potencjału wewnętrznego dziecka
Poznanie praktycznych form pracy twórczej z grupą
Odkrywanie swoich mocnych i słabych strony i badanie jak z tej wiedzy korzystać
Proponowane na warsztacie formy pracy mogą być wykorzystane podczas godzin wychowawczych, zabaw animacyjnych, przerw śródlekcyjnych, zajęć integracyjnych.
Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu warsztatów student:
Zna podstawowe zasady tworzenia/ budowania, inspirujących scenariuszy zajęć i godzin wychowawczych
Wie jakie treści powinien zawierać scenariusz zajęć by przynieść zamierzone korzyści dydaktyczne i wychowawcze
Umie określić walory społeczne, edukacyjne i terapeutyczne wybranych aktywności/zabaw
Zna gry i zabawy grupowe
Wie jakie zastosowanie mają poznane zabawy w pracy z grupą
Potrafi przeprowadzić gry i zabawy zespołowe a następnie przeprowadzić ich ewaluację.
Potrafi dobierać gry i zabawy w zależności od wyznaczonych celów edukacyjnych, społecznych, terapeutycznych.
Potrafi podczas planowania gier i zabaw uwzględnić potrzeby uczestników oraz dynamikę pracy z grupą.
Wie jak wykorzystać poznane gry i zabawy, by wspierały one procesy edukacyjne, emocjonalne, i społeczne uczestników
Potrafi ułożyć scenariusz zajęć ukierunkowany na najważniejsze zagadnienia związane z pracą z grupą: motywowanie, rozwiązywaniem konfliktów, indywidualizowanie potrzeb uczniów, budowanie w grupie postawy odpowiedzialności społecznej, uwrażliwianie na otaczający świat innych ludzi
Korzysta z informacji zwrotnej od uczestników gier i zabaw i potrafi oprzeć na niej działania.
Potrafi modyfikować przebieg gier i zabaw zależnie od dynamiki grupy
Rozumie znaczenie i potrzebę wspierania procesów edukacyjnych i społecznych dziecka poprzez spontaniczną oraz kierowaną zabawę
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia zajęć:
- obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań
- wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć)
- wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć
- aktywny udział w warsztacie
- aktywna praca własna podczas warsztatów
- przygotowanie scenariusza zajęć (NIE) straconej godziny wychowawczej opartej na grach i zabawach, omówienie pracy oraz przeprowadzenie wybranych ćwiczeń w grupie warsztatowej
Zaliczenie jest formą treningu zdobytej wiedzy i umiejętności. Odbywa się w przyjaznej, bezstresowej atmosferze i stanowi integralną część zajęć.
Literatura
-
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: